Vrachtwagen

 

Vanochtend zag ik een vrachtwagen rijden. Hij was rood en er stond in witte letters op: ‘Bezorgd wanneer het jou uitkomt’. Daar kan ik over piekeren. Zei de eigenaar van die truck, toen hij zijn tekst intypte op www.verzinjeopdruk.nl tegen zichzelf: ‘Gast, lekker bezig. Wát een mooie ambiguïteit. Daar ga je klanten mee scoren’? Maar ja, hoeveel mensen zíen die ambiguïteit? Zouden die uit respect voor ’s mans vindingrijkheid klant bij hem worden? Er stond geen telefoonnummer of site of mailadres bij, dus hoe moet je dan klant worden? 

Die ambiguïteit dus. Waarom zou de beste man zich zorgen om mij maken op een moment dat mij schikt en niet altijd? Trouwens, hoe moet hij te weten komen wanneer hij moet starten met tobben? Zo zonder contactgegevens? Dat kon toch bijna niet de bedoeling zijn.

De andere optie dan. Waarom schrijft hij niet: ‘Je boodschappen worden bij jou thuis bezorgd wanneer het jou uitkomt’? Paste dat niet in het format van www.bedrukjetruck.nl? Heeft hij op school geleerd dat je niet te vaak de lijdende vorm moet gebruiken? Of was hij bang (bezorgd wil ik het niet noemen) dat wij de tekst niet zouden kunnen lezen als de letters kleiner gedrukt staan? Ze stonden nu schuin – dat kost natuurlijk extra ruimte. Waarom had hij daarvoor gekozen? Ik kwam er niet uit.

Er is nog een mogelijkheid, ik weet het. Maar die is te gruwelijk om hardop te benoemen. Ik typ het heel zachtjes: iets met persoonsvorm en stam+t.

(Heb je de sites aangeklikt? Geef het maar toe.)

Reacties

  1. Sites niet aangeklikt (ken jou al wat langer....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig weer, Hanneke!

    Was het diezelfde vrachtauto waarmee gisteravond een ongelukje is veroorzaakt? De chauffeur stopte niet, niemand had het kenteken gezien, maar gelukkig stonden de naam en de postcode van de eigenaar in flinke letters boven een wielkast, goed leesbaar voor een toevallige passant, die meteen de politie heeft gebeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Max Laadvermogen, 8000 KG.
    Veel schrijfplezier in 2021 gewenst, ik blijf je graag volgen!
    Frank

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Lever

survival

Jongens